اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست انجام شد

صادرات کالا از آذربایجان‌شرقی به 85 کشور/ صادرات 110 میلیون دلاری مس سونگون

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در 6 ماهه نخست سال 1397 میزان صادرات کالاهای غیر نفتی استان از گمرکات کشور بالغ بر یک میلیون و 350 هزار تن و به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون دلار است.

صادرات کالا از آذربایجان‌شرقی به 85 کشور/ صادرات 110 میلیون دلاری مس سونگون

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی غلامعلی راستی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی ضمن تشریح عملکرد مجموع مبادلات بازرگانی استان اظهار داشت: در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 12.5 درصدی در وزن و 9.2 درصدی در ارزش صادرات اقلام غیرنفتی استان هستیم.

وی ادامه داد : علاوه بر ارقام یاد شده میزان صادرات محصولات مس سونگون در این مدت بالغ بر 73 هزار تن و به ارزش 110 میلیون دلار است که با احتساب این ارقام میزان صادرات استان به ارقام 1.5 میلیون تن در وزن و 1.2 میلیارد دلار در ارزش می‌رسد.

راستی همچنین عمده بازارهای هدف صادراتی استان در نیمه اول سال 97 را 85 کشور عنوان و اضافه کرد: عراق، ترکیه، افغانستان، گرجستان و ارمنستان 5 کشور عمده پذیرنده اقلام غیرنفتی استان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به گروه‌های کالایی صادراتی برتر استان در مدت یادشده نیز گفت: کالاهای صنعتی، کشاورزی، شیمیایی، منطقه آزاد و فرش و صنایع دستی به ترتیب با 477 ، 128 ، 132 ، 120 و 79 میلیون دلار 5 گروه کالایی برتر صادراتی استان هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان با تمجید از عملکرد گمرکات استان در صادرات کالاها اظهار داشت : در 6 ماهه گذشته شاهد خروخ کالا به ارزش 760 میلیون دلار و به وزن یک میلیون تن هستیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 30 درصدی در ارزش و 40 درصدی در وزن برخوردار است.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول